16 september Canada

16 september 2015 - Vancouver, Canada

Yes nu mogen we toch echt van boord ! Het is 09:00 uur als we bij Starbucks met een heerlijke thee en koffie zitten. We wachten daar ongeveer een klein uurtje samen met nog een paar hollanders op onze transfer naar Fraserway RV.

10:00 exact arriveert er een busje en na een rit van een half uur komen we aan bij Fraserway, het bedrijf waar onze camper klaar staat. Er staan heel veel campers van verschillende afmetingen. Eentje staat met z'n neus behoorlijk naar voren en een vriendelijke mevrouw verteld ons dat onze rv daar achter staat. We wandelen die kant op langs hele mooie campers. Ik zeg nog tegen Sjaak dat ze er prachtig uit zien maar wel groot zijn. Ik schatte zeker zo'n 8 meter . Ik denk nog, dat zal best goed komen want Sjaak is gewend in een busje te rijden en deze zijn maar ietsje groter.  Met onze koffers achter ons aan slepend lopen we op de camper die iets naar voren staat af , daar achter staat onze camper.

Wat daar achter staat sloeg echt alles !!! Een enorme RV kijkt ons glimlachend aan. Ik krijg het ter plekke heel erg warm...Sjaak leest het kaartje achter de vooruit en ja hoor er staat duidelijk MR. Huijers op !

Oohhh Hemeltje lief dit ding is zeker 10 meter lang ! Er staan 2 mensen naast mij die net zo hard schrikken als ik...Sjaak is er ook even stil van...

Ik : " Uuhhh Hallo, schat weet je wel zeker dat je met dit gevaarte uit de voeten kan?? " Tuuuuuurlijk ! zegt hij , met ogen die blinken alsof Sjaakie in zich in de Chocoladefabriek bevindt ! Hij vindt het duidelijk helemaal GE-WEL-DIG en ik......ik heb hele rare kriebels in mijn lijf en mijn maag is spontaan van streek.

Maar ik zeg niks, als Sjaak zich zo zelfverzekerd voelt zal het best goed komen...toch?.

De mensen naast ons zijn ongeveer 15 jaar ouder dan wij en zien het echt helemaal niet zitten. Zij proberen nog met iemand te ruilen die er wel een van 8 meter heeft maar helaas ook zij zien het niet zitten. Al deze mensen hebben net als wij deze reis geboekt en dit was een totaal pakket.  Cruise Alaska inclusief Camper rond reis Canada. Je kunt niet aangeven welke maat camper je graag zou willen. De meeste zijn 8 meter,  een paar uigezonderd die zijn dus 10 meter. Jeemig ik had het wel met deze mensen te doen hoor. Mevrouw was in tranen, ze wilde echt niet met zo'n groot gevaarte en als wij een kleinere hadden gehad dan had ik zo geruild maar tja wij hadden ook zo'n bakbeest. Gelukkig konden ze wel een andere krijgen maar ze moesten wel 3 uur wachten totdat die binnen was.

Het is erg druk en dus moeten we zeker anderhalf uur wachten voordat we aan de beurt zijn om alle in en outs te krijgen over de RV. Dit neemt zeker een half uur in beslag. We lopen om de RV heen en luisteren aandachtig. Pppff ik ben na 10 min het eerste al weer kwijt maar Sjaak loopt naast die man alsof hij alles in 1x begrijpt. Ik vind hem stiekem best heel stoer. Als we binnen in de RV zijn krijgen we ( GODDANK) een map waar alles nogmaals beschreven staat, en ik denk " he fijn" want ik weet zeker dat we deze nog wel eens open moeten slaan ;-) . Oja de binnenkant..... die is werkelijk niet normaal !  En komplete keuken, een bankstel, een eettafel met rondom banken, een toilet met wastafel, een aparte douche en een twee persoons slaapkamer . Kortom...een kompleet huis op wielen . En....Dit alles is ook nog uitschuifbaar !

Ondertussen is de lunchtijd al bijna voorbij en we hebben best een knaagje in ons maagje. Mac Donald zit hier precies achter dus doen we ons tegoed aan een burger en salade. We zijn stil, nog compleet onder de indruk over ons verblijf de komende twee weken. Dan is het 14:15 uur als Sjaak de motor start. Ik giechel een beetje. Wat een gevaarte is dit toch. Sjaak stelt voor eerst even een proef rondje over het terrein te rijden want buiten het hek begint direct de drukke weg. Hij heeft maar 1 rondje nodig. Steekt nog 1x achteruit en zegt : " oohhh makkie we gaan ! " En alsof hij nooit wat anders gedaan heeft rijdt mijn stoere vent zo de weg op, eerste stop Chilliwack waar een Wallmart is, we moeten namelijk nog wel proviand inslaan. Het dorpje is snel gevonden en binnen 1 uurtje hebben we de boodschapjes in de camper en gaan we op weg naar Hope waar we onze eerste overnachting willen gaan houden. Helaas ging het mis, we miste de RV park. Geen nood dachten wij er zijn genoeg RV parken langs de weg dus we nemen gewoon de volgende. Het probleem was echter dat ze worden aangegeven links en rechts van de weg , maar niet ver van te voren...Nee wanneer het bord er staat is het er ook meteen ! En zo rijden we, voordat we het door hadden, er heel wat voorbij omdat je nu eenmaal niet zomaar meteen op je rem kan staan met dit ding. We rijden door en kijken in de verte of we een bord zien staan. Sjaak laat z'n gas los bij elk bord maar helaas komt er geen bord meer met RV park. Ondertussen is het al behoorlijk donker geworden iets wat je eigenlijk niet wil de eerste overnachting omdat je alles nog moet ontdekken en dat is nou niet handig als het al donker is. Opeens zie ik aan de linkerkant een soort wegrestaurant en zeg tegen Sjaak dat we daar maar even moeten vragen of er dichtbij een RV park is. Sjaak slaat links de weg af en moet even draaien. En dan.....Terwijl hij de RV achteruit steekt zien we plotseling een ZWARTE BEER  op de weg lopen !!  WAUW!  i.p.v een hondje rent hier zomaar een zwarte beer langs de weg !

Een beetje hyper lopen we het restaurant in en daar zitten 4 heren achter een belachelijke grote pizza . Ik vraag ze of ze ons een RV park of rustplaats kunnen wijzen. En ja hoor als we nog ongeveer 10 min door naar boven rijden dan is daar Alpine een RV park. Halleluja !!! We vinden het park en ze hebben een plek voor ons. Alles, maar dan ook alles, is hier afgestemd op RV'S en ze kijken helemaal niet op van 10 meter. Het kan namelijk nog veel groter en dat zullen we zeker later op deze reis ontdekken. Sjaak sluit alleen de elektriciteit aan en ik maak een lekkere kop thee en koffie.

Wat een dag vandaag...Onze eerste ervaring en ontmoeting met een camper die niet snel vergeten zal worden.

We praten en genieten nog lang na....