Alaska en West Canada september 2015

29 juli 2015 - Ridderkerk, Nederland

Vandaag deze reisblog aangemaakt voor onze grote avontuur in september.
Omdat we beide 50 worden dit jaar konden we kiezen...of een groot feest...of een prachtige reis. We hebben besloten om elkaar deze droomreis cadeau te geven.We leven tenslotte maar een keer en daar willen wij samen alles uit halen. Er is zoveel moois op deze wereld en wat is er nou mooier dan dit samen te ontdekken?!
Jawel deze midlifers gaan dus op een groot avontuur.
Allereerst zullen wij op 8 september vliegen naar Vancover om vervolgens een dag later op een cruise schip te stappen en 8 dagen te cruisen naar Alaska waar het hoogte punt toch wel Glacier Bay zal zijn! Daarna zullen we van 15 september tot 28 september met een camper rondreizen door west canada. Daar staan Wild Life en prachtige natuurparken op de agenda ! 29 september zullen we weer landen op schiphol.
Twee weken gelden nog bij gebrieft door Roderick van GoCanada .Wat een
enthousiasme heeft die man zeg! Ik stond bij wijze van spreken al bij de luchthaven...klaar om te vertrekken ! Hij is Canada al helemaal rond getrokken en heeft 2 jaar geleden de reis die wij gaan ondernemen zelf gedaan. Hij gaf ons dus veel info over al het moois wat ons te wachten staat. Ook wees hij ons erop dat de Esta voor Amerika nog wel aangevraagd moet worden omdat Alaska een Amerikaanse staat is. De afgelopen week ben ik er dus maar even achteraan gegaan. Het kon gewoon on-line maar hemeltje lief ze vragen de hemd van je lijf..wie is je moeder...wie is je vader...waar werk je...enz enz. Maar goed, we hebben het nodig dus alles netjes ingevuld, we zijn goed gekeurd voor 2 jaar en $28 dollar betaald ..pppff... De Canadese en Amerikaanse dollars voor de eerste dagen hebben we ook in huis. De checklist ligt op de grote tafel klaar en er kunnen al dingen afgestreept worden . Die checklist is wel nodig hoor. Waar ik normaal een avond van te voren wat kleding in mijn koffer gooi moet ik dit keer wel goed nadenken omdat ik zowel voor zomer als voor beginnende winter moet inpakken.Lees vooral wind en water dicht. En dan zijn er dingen zoals omvormer stekkers ( reisadapters van 220v naar 110v ) , extra opladers , verrekijkers enz.
Gelukkig heb ik mijn vlucht ge-upgrade dus mogen we 40 kg p.p mee nemen :-) .Ik heb zelfs een mooie tablet aangeschaft zodat ik straks aan de ander kant van de wereld deze blog bij kan houden ( als ik ergens gratis wifi vindt natuurlijk ;-)  ) Ondertussen lees ik mezelf in over hoe om te gaan met de grizzly beren die wij ongetwijfeld gaan tegen komen. September is de grote zalm trek en dat trekt de beren uit de bossen naar de rivieren om hun winter voorraad aan te vullen.En hoewel ze heel tam en super lief over kunnen komen blijven het wel roofdieren en deze dienen dus met respect en gepaste afstand  behandeld te worden. Nog 5 weken te gaan...ik tel de dagen af... en volgens mij wordt iedereen al hor en dol van mij, hihihi sorry hoor maar ik kan er niets aan doen. Ik ga er mee naar bed en sta er mee op.

1. Ria:
    29 juli 2015
    leuke blog en gaat zeker een super reis worden. zal het zeker lezen. heeeeeeeeeeel veel plezier alvast met alle voorbereidingen.
  2. Petra de Heer:
    29 juli 2015
    Jij had schrijver moeten worden. Geweldig
    Ben nu al nieuwsgierig naar het volgende verhaal.
  3. Yvonne:
    30 juli 2015
    Hee Moos:-) top ik verheug me al op je verhalen!
  4. Frank:
    30 juli 2015
    Hallo, ik denk dat het nu wel gelukt is.
    Fijne vakantie en ik ben erg benieuwd....!!
    Heel terugkomen he.!!
  5. Lydia:
    12 augustus 2015
    lieve papa en mama heel veel plezier op jullie droomreis ik weet dat dit een reis is die jullie al heel lang willen maken. geniet van elkaar en van elke seconde. en wij kunnen nu al niet wachten op jullie prachtige verhalen en foto's. ow ja en als je jogie bear tegen kom hou dan je picknickmand goed vast voordat hij ermee vandoor gaat!!
  6. Jessica:
    25 augustus 2015
    Jullie gaan echt een prachtige reis tegemoet! Ik ga jullie volgen en ben heel erg benieuwd naar de verhalen en foto's die komen gaan. Heel erg veel plezier, dikke knuffel! X
  7. Ludwien:
    26 augustus 2015
    geniet van de reis en van elkaar.Ga jullie volgen.
  8. Judith:
    26 augustus 2015
    Het leest lekker weg heel veel plezier
  9. Loes:
    26 augustus 2015
    Spannend, ik kijikk naar je verhalen uit,
  10. Ronald:
    26 augustus 2015
    Oh dat wordt een prachtige reis, ik wil graag mee genieten.
  11. Marianne Smit-vd Hulst:
    26 augustus 2015
    O, wat gaaf gaat dit worden!! Het is nu al of ik mee-reis....ben neet zo hard aan het aftellen als jullie! :) Alvast heel veel plezier gewenst en ik lees heel graag mee!
  12. Ab& Fia:
    31 augustus 2015
    Gelukkig is Sjaak sterk.
    Met 80kg.Alaska rond, haha.
    Wij genieten graag mee!
    Onvergetelijke vakantie gewenst!