10 September....Dag op zee.

10 september 2015

Vandaag varen we een hele dag. Best lekker rustig , dat hebben we wel even nodig na alle indrukken de afgelopen dagen. We wonen een presentatie bij over Alaska. Machtig interessant !  Verder wandelen en lezen we wat en genieten van de rust.

Tijdens ons diner was daar mijn eerste kippenvel momentje...... ik zit bij het raam en we kletsen wat. Ik neem een hap van mijn visje en kijk even naar buiten en wat denk je....Een walvis komt even omhoog om vervolgens weer onder te duiken WAUW!!  Zo die hebben we vast in de pocket!  Verderop zien we nog wat spuitwater , het water wat de walvissen omhoog spuiten als ze ademen . Onze avond kan niet meer stuk. Helaas hebben we het niet met de camera vast kunnen leggen want het ging veel te snel maar neem maar van mij aan dat het geweldig is om dit te mogen zien !

Morgen om 13:00 uur  komen we aan in Juneau , de 3e hoofdstad van Alaska. Ik kan niet wachten want daar wacht onze eerste excursie. Zitten jullie klaar ??

Wij gaan in een watervliegtuig 5 gletsjers van dichtbij bekijken om daarna op Taku Lake te landen waar we aan land gaan om verste zalm ooit te gaan eten die speciaal voor ons op de bbq gelegen wordt. Hoe ongelooflijk gaaf is dat dan ?!

Voor nu...weltrusten