9 September.....Start cruise naar Alaska !

9 september 2015 - Vancouver, Canada

Na het ontbijt checken we uit en geven we onze bagage af aan de receptioniste die het voor ons bewaart tot we terug komen om twee uur. We wandelen ongeveer 25 min naar Stanley Park.

Stanley Park is prachtig ! Ongelooflijk Hoe groot en oud de bomen zijn. Stil.....vooral stil is het ook en dat terwijl het in een enorme stad ligt. We wandelen en genieten intens. Na ongeveer anderhalf uur wandelen komen we bij de haven uit maar dan aan de andere kant dan gisteren. We hebben hier een prachtig uitzicht op de skyline van Vancover en zien onze cruise schip ook liggen. We schieten mooie plaatjes en gaan dan bij de wereld beroemde totem palen kijken die hier in het park staan. Mooi hoe ze hele verhalen in zo'n paal kerven en sommige schilderen. We genieten nog even maar dan moeten we aan onze wandeling terug beginnen willen we weer op tijd in het hotel zijn.

14:00 uur, een taxi brengt ons naar de cruise terminal. Het is erg rustig. Dankzij de tip van Roderick zijn we expres wat later gegaan en als ik al die lijnen zie (Efteling kan hier nog een puntje aan zuigen) ben ik blij dat ik mijn tijd nuttiger heb besteed deze ochtend. Binnen 15 min zijn we door de douane ( we zijn nu in Amerika hoe gek het ook klinkt)  hebben we onze ID passen voor aan boord en wandelen we de boot op. Er gaat een kriebel door mijn lijf en er zit een glimlach op mijn gezicht die er volgens mij de komende 8 dagen niet vanaf gaat!

Onze hut nr 3423 is snel gevonden. Klein maar fijn en onze koffers staan er ook al, wat een service zeg ! We zijn nog geen 10 min op de kamer of er klinkt al door de intercom dat er een alarmoefening is om 15:15 uur waar we aan mee moeten doen.Onze reddingsboot is boot nr 13 en daar moeten we naar toe zodra het alarm afgaat.

Het alarm gaat af en we begeven ons naar het dek en naar onze reddingsboot nr 13........Hemeltje lief wat een mensen zeg! Ik kijk Sjaak aan en die ziet mijn onrust. We passen heus wel in die boot zegt hij...hhmmm ...nou ja als hij het zegt zal het zo zijn denk ik maar ik ben er niet gerust op. Hopen dat er zich maar geen Titanic taferelen  zich hier voor doen. Ik laat die nare gedachten snel uit mijn hoofd verdwijnen en nadat alle koppen geteld zijn mogen we weer weg.

16:00 uur ... We vertrekken onder luid getoeterd. We blijven nog lang op het dek en kijken hoe we Vancouver achter ons laten. We verkennen het schip. Deze heeft 10 verdiepingen en er is van alles. Zwembad, Hot tube,  Casino, Bioscoop, Theater, Schoonheid salon, Fitness,  4 restaurants, winkels, cafés...een nog veel meer! Ik loop me dan ook al snel verloren en vindt het een hele toer om mijn hut weer te vinden. Dat zal na 2 dagen wel anders zijn. Na het eten gaan we betijen naar bed. De jetlag is er nog niet helemaal uit. Morgen 10 september varen we een hele dag op zee naar onze eerste bestemming Juneau .