8 September. ....het begin van ons avontuur

8 september 2015

Verbaaswekkend goed geslapen vannacht  !  Ik was zo hyper dat ik verwachte dat elk uurtje wel voorbij zou kruipen maar wonderbaarlijk maakte de wekker mij wakker. Hoppa ik stond direct naast mijn bed vandaag is het dan eindelijk zover whoehoee!  Om 08 :15 belde de privé chauffeur, onze lieve schoonzoon Ronald aan en binnen 2 min zaten we in de auto. GAAN......! Uuhhh.... nou ja gaan..... voor de brienenoordbrug mochten we al in de file aansluiten. Er zouden er nog meer volgen maar we zijn ruim op tijd weggegaan en om 09:40 zie ik de afslag Schiphol. (Nu kom ik elke week regelmatig op Schiphol maar dit keer voelt het duidelijk heel anders) . Oké Ronald een dikke kus en een stevige knuffel en hop vertrekhal 3 in. Ik had thuis al in gecheckt dus we hoefden alleen onze koffers af te geven. Nu door naar de bodyscan.  Daar stond een behoorlijk rij. Grappig toch hoe mensen om je heen staan te mopperen alsof het dan sneller zou gaan. Zeker nooit de wijze les mee gekregen dat het geen zin heeft om jezelf druk te maken als je er toch niets aan veranderen kan. Nadat we dat gedaan hebben gaan we naar de zelf paspoort scan ( is nieuw) . Paspoort in de gleuf leggen en in de camera kijken. I.p.v een mens kijkt nu een machine of je degene op de paspoort bent. Welkom in 2015. Om de tijd te doden shoppen,eten en drinken we nog wat en exact om 13:00 uur stijgen we op. CANADA HERE WE COME ! De reis verloopt rustig totdat de captain vraagt of er een dokter aanwezig is. Meteen voel en hoor je de onrust om je heen. Verbaaswekkend ook hoe iedereen plotseling naar het toilet moet ! Ik kijk rustig mijn film omdat ik als geen ander weet hoe lastig soms nieuwsgierige mensen op zo'n moment kunnen zijn. Wel besef ik de ernst van de situatie als er een stewardess met een AED voorbij mij loopt. Uiteindelijk liep het allemaal goed af en is de reiziger bij een tussen stop in Calgary van boord gegaan.

Aangekomen in Vancover wacht ons de eerste uitdaging......Naar ons hotel Best Western Plus in Down town Vancover.  Al snel vinden we de Canadian Line, een monorail, super handig zeg!  Halte nr 10 Yaletown-Roundhouse  is onze halte en van daaruit wandelen we 2 blokken ( 10 min) naar ons hotel in Drakestreet.We voelen ons al echte globetrotters. We komen daar aan om 17:00 uur plaatselijke tijd. Het is dan in NL 02:00 de volgende ochtend. De kamer is goed uit maar dat bed ziet er verrukkelijk uit!! NEE ik mag niet slapen.... ( oohhh wat wil ik dat graag) . Douchen dan maar, daar knapt een mens van op en dan naar buiten. We wandelen naar de haven en eten een heerlijke wrap met kip en groente. Om 21:15 zijn we terug in het hotel en om 21:30 gaan mijn luiken dicht na 23 uur wakker te zijn geweest. Ben kapot!

En dan wordt ik weer wakker. Zodan heb ik ff lekker geslapen zeg! Voor mijn gevoel moet het rond 07:00 in de ochtend zijn. MIS....het is 23:58 uur.....ik heb dus nog maar twee en een half uur geslapen ppfffff JETLEG !!

Hup mijn ogen snel weer dicht. Ik ga jullie verdere details besparen maar wat een zware nacht was dit !  Het is nu vijf uur in de ochtend hier als ik dit opschrijf. Strakjes lekker ontbijten en dan naar Stanley Park .   ( must see , done that dingetje in Vancover). Om 14:00 uur worden we opgehaald om naar de cruise schip gebracht te worden waar onze droom naar Alaska gaat beginnen .

Tot dan.